1915-Ի ԵՂԵՌՆԻ ՅՈՒՇԵՐՈՒ ԽՈՐՀՈՒՐԴՈՎ ՏՈԳՈՐՈՒԱԾ` ՔԱՆԴԱԿԱԳՈՐԾ ԱՐՈՒԵՍՏԱԳԷՏ ՐԱՖՖԻ ԹՈՔԱԹԼԵԱՆԻ ԳՈՐԾԵՐՈՒ ՑՈՒՑԱՀԱՆԴԷՍԻ ԲԱՑՈՒՄ

Հովանաւորութեամբ նախկին առաջին տիկին Մոնա Էլիաս Հըրաուիի ու ներկայութեամբ երեսփոխան Յակոբ Բագրատունիի եւ հայ թէ ընդհանրապէս լիբանանցի բազմաթիւ արուեստասէրներու, երէկ` հինգշաբթի, 3 նոյեմբերի երեկոյեան բացումը կատարուեցաւ քանդակագործ Րաֆֆի Թոքաթլեանի գործերու ցուցահանդէսին:

Ձեռնարկը կազմակերպած հաստատութեան` «Այտիազ Ֆաքթըր»ի հիմնադիր տնօրէն Մարք Տիքընսըն ողջունելով ներկաները բացուած յայտարարեց ցուցահանդէսը:

Ան իր խօսքին մէջ անդրադարձաւ արուեստագէտ Թոքաթլեանի կեանքին ու գործունէութեան` սեղմ գիծերու մէջ ներկայացնելով անոր արուեստի հիմնական յատկանիշները:

Իր կարգին, Մոնա Հըրաուի խօսք առնելով դրուատեց քանդակագործ Րաֆֆի Թոքաթլեանը իբրեւ մարդ ու արուեստագէտ` վեր առնելով անոր գործերուն ներշնչած պատգամը:

Նմանապէս, այս առիթով «Ազդակ»ի հարցումներուն պատասխանելով, Հըրաուի խիստ բարձր գնահատեց արուեստագէտ Թոքաթլեանի քանդակները: Թոքաթլեանի արուեստին ընդմէջէն Հըրաուի դրուատեց նաեւ հայ արուեստը:

Քանդակագործ Րաֆֆի Թոքաթլեան ծնած է արուեստագէտներու ընտանիքի մէջ: Անր մեծ հայրը Աբրահամ Թոքաթլեան նոյնպէս արուեստագէտ, մազապուրծ ճողոպրած է 1915-ի Ցեղասպանութենէն:

Թոքաթլեան մեծապէս ազդուած է մեծ հօր եւ հօր` Պօղոս Թոքաթլեանի ապրած դառն յիշատակներէն: Ցեղասպանութեան յուզախառն յուշերը ներշնչումի խոր պահերով տոգորած են զինք:

«Առասպել եւ իրականութիւն» թեմայով ներկայացուած Թոքաթլեանի գործերը արգասիքն են անոր կեանքի փորձառութեանց, ներշնչումին ու ապրումներուն: Ան մեծապէս ազդուած է եւրոպական, յատկապէս 15-րդ դարու իտալական վերածնունդի արուեստի տիտաններէն Տոնաթելլոյէն:

Անոր գործերը դրսեւորումն են կեանքի ի՛ր մօտեցման, ըմբռնումին ու փիլիսոփայութեանց գիրկընդխառնումին, ինչպէս` պատերազմ ու խաղաղութիւն, գեղեցիկ ու տգեղ, այլ խօսքով` առասպել ու իրականութիւն:

Թոքաթլեան հպարտութեան ու յուզումի խոր զգացումներով կը վերյիշէ այն պահերը, երբ իր հօր ու մեծ հօր հետ երեքով կողք-կողքի կը գծէին ու կը քանդակէին:

Րաֆֆի Թոքաթլեանի քանդակի գլուխ-գործոցներու ցուցահանդէս-մակագրութիւնը կը շարունակուի մինչեւ 6 նոյեմբեր:

Այս առիթով, «Ազդակ»ին կատարած իր յայտարարութեամբ ան անդրադարձաւ իր ներշնչումի աղբիւրներուն, յատկապէս` կնոջ, բնութեան…

Այլ խօսքով` նայած, թէ ո՛ւր եւ ի՛նչ առիթով կը գտնուի արուեստագէտը, վստահաբար ներշնչումի աղբիւր մը կը գտնէ:

Այս գծով արուեստագէտներուն ու յատկապէս հայ երիտասարդութեան ըսելիք խօսքի մը մասին հարցապնդուելով, արուեստագէտ Թոքաթլեան ըսաւ. «Համակարգիչը շատ լաւ է, բայց համակարգիչէն անդին պէտք չէ մոռնալ նաեւ արուեստը»:

Պատմութիւնը, յատկապէս Ցեղասպանութեան անցեալի յուշերը արուեստի իր քանդակներուն ընդմէջէն դրսեւորելով, Րաֆֆի Թոքաթլեան յատուկ պատգամ մը կը փոխանցէ արուեստասէր նոր սերունդին` վայելել ներկան, բայց չմոռնա՛լ անցեալը` Ցեղասպանութեան «ճիտին պարտք»ը:

 

 

Share this Article
CATEGORIES