Հայ Գեղանկարչութիւնը Ծայրագոյն Արեւելքի Մոնաքոն Համարուող Սինկափուրի Մէջ
Այս անգամ «Նոազ Արք» ցուցասրահը հայ գեղանկարչութիւնը ըստ արժանւոյն ներկայացուց Ծայրագոյն Արեւելքի Մոնաքոն համարուող Սինկափուրի մէջ:
Եթէ Մոնաքոն Եւրոպայի տարածքին շօշափելի եւ գնահատելի դեր կը կատարէ տարբեր մշակոյթներու խաչաւորման ու տարածման մէջ, ապա Սինկափուրը նոյնը կ՛ընէ Ծայրագոյն Արեւելքի մէջ աւելի կազմակերպուած ու ծրագրուած ձեւով: Անգլիական «Աֆորտըպըլ արթ» ընկերութիւնը Միացեալ Նահանգներու, Եւրոպայի եւ Չինաստանի զուգահեռ, միջազգային կերպարուեստի ցուցահանդէսներ կը կազմակերպէ նաեւ Սինկափուրի մէջ: Այս տարի «Նոազ Արք»-ը եւս հրաւիրուած էր հոն, ուր ցուցադրեց տասնեակ մը գեղանկարիչներէ երկու տասնեակէ աւելի ստեղծագործութիւններ: Ինչպէս` Էդ. Խարազեան, Էդիկ Բերդեան, Ռուբէն Աբովեան, Վահրամ, Արմէն Գէորգեան, Եուրոզ, Դաւիթ Դաւթեան, Սուրէն Ոսկանեան, Տարօն եւ Վահան Ռումէլեան: Այս գեղանկարիչներուն ստեղծագործութիւնները թէեւ արտաքնապէս խայտաբղէտ պատկեր մը կը պարզէին, սակայն անոնք բացառիկ հետաքրքրութիւն ստեղծեցին ու մեծապէս գնահատուեցան իբրեւ ժամանակակից յարդարային արուեստէն տարբերակուող ու ուրոյն նկարագիր ունեցող գեղանկարչութիւն: Ներկայացուած գեղանկարիչներէն իւրաքանչիւրը (երբեմն` տարբեր տարածաշրջաններու մէջ) արդէն իսկ միջազգայնօրէն ինքզինք հաստատած արուեստագէտ է: Առաջին անգամն էր, որ ժամանակակից հայ գեղանկարչութիւնը կը ցուցադրուէր Սինկափուրի մէջ կայացած միջազգային ցուցահանդէսի մը եւ կ՛արժանանար յատուկ ուշադրութեան` հազարաւոր այցելուներու կողմէ:
Վերջին տարիներուն նոր շարժում մը սկսած է միջազգային գետնի վրայ կերպարուեստը մատչելի դարձնելու ժողովուրդին: Իրականութեան մէջ բնօրինակ եւ որակեալ կերպարուեստի ստեղծագործութիւնները մատչելի եղած են միայն ունեւոր վերնախաւի մը եւ համարուած են ազնուականութեան խորհրդանշան: Սակայն այսօր կան միջազգային արուեստի ընկերութիւններ, ինչպէս` «Կարուսել տը Լուվր»-ը եւ կամ «Աֆորտըպըլ արթ», որոնք կը փորձեն որակաւոր, սակայն համեմատաբար աժան արուեստ ցուցադրել ու վաճառել: Սինկափուրի «Աֆորտըպըլ արթ» արուեստի կազմակերպութիւնը, սահմանափակած էր տասը հազար ամերիկեան տոլարէն աւելի արժէք ներկայացնող ստեղծագործութիւններ վաճառելը: Անոնք աւելի հակամէտ են քաջալերելու միջազգայնօրէն նուազ յայտնի, սակայն տաղանդաւոր արուեստագէտներ: Այս էր պատճառը, որ «Օփերա»-ի եւ կամ «Ֆերարի»-ի նման ցուցասրահներ կը բացակայէին:
«Նոազ Արք» կը շարունակէ տարածել հայ որակաւոր կերպարուեստը, որուն արդէն իսկ սկսած էին հետեւիլ «բարձր արուեստ»-ի նման այլ ցուցասրահներ:
ԹՂԹԱԿԻՑ