ԱՐՈՒԵՍՏԻ ԱՇԽԱՐՀԷՆ. Ի՞ՆՉ ԿԸ ՊԱՏԱՀԻ, ԵՐԲ ՆՈՒԱԳԱԽՈՒՄԲԸ ԿԸ ԴԱԴՐԻ ՆՈՒԱԳԵԼԷ

Երբեմնի առասպելի կարգ անցած Ֆիլատելֆիոյ նուագախումբին նիւթական աղբիւրները ցամքած են:

ԱՇԽԱՐՀԱՀՌՉԱԿ ՍԻՄՖՈՆԻՔ ՆՈՒԱԳԱԽՈՒՄԲԵՐԸ ԵՐԲԵՄՆԻ ՄՇԱԿՈՒԹԱՅԻՆ ԱՍՏՂԵՐՆ ԷԻՆ: ԱՅԺՄ ԱՆՈՆՔ ՀԱՍԱԾ ԵՆ ՍՆԱՆԿՈՒԹԵԱՆ ՍԵՄԻՆ ԵՒ ԶԱՆՈՆՔ ՊԱՀԵԼԸ ԿԸ ԴԱՌՆԱՅ ԱՒԵԼՈՐԴ ԲԵՌ: «ՍԹԵՆՏՓՈՅՆԹ» ԹԵՐԹԻՆ ՄԷՋ ՀԵՏԱՔՐՔՐԱԿԱՆ ՄԱՆՐԱՄԱՍՆՈՒԹԻՒՆՆԵՐՈՎ ՅՕԴՈՒԱԾ ՄԸ ԿԸ ՆԵՐԿԱՅԱՑՆԷ ԱՆՈՒԱՆԻ ՆՈՒԱԳԱԽՈՒՄԲԵՐՈՒ ՏԽՈՒՐ ՎԻՃԱԿԸ ԵՒ ԿԸ ՓՈՐՁԷ ՊԱՏԱՍԽԱՆ ՄԸ ԳՏՆԵԼ ԱՅՆ ՀԱՐՑՈՒՄԻՆ, ԹԷ ԻՆԹԸՐՆԵԹԻ ԵՒ ԹՈՒԻԹԻ ԱՅՍ ԴԱՐՈՒՆ Ո՞Վ ԿԱՐԻՔԸ ՈՒՆԻ ՍԻՄՖՈՆԻՔ ՆՈՒԱԳԱԽՈՒՄԲԵՐՈՒ ԵՒ ԻՆՉՈ՞Ւ: ՅՕԴՈՒԱԾԻՆ ԱՌԱՋԻՆ ԲԱԺԻՆԸ ԿԸ ՎԵՐԼՈՒԾԷ ԱՅՆ ՊԱՏՃԱՌՆԵՐԸ, ՈՐՈՆՔ ԱՌԱՋՆՈՐԴԱԾ ԵՆ ՍԻՄՖՈՆԻՔ ՆՈՒԱԳԱԽՈՒՄԲԵՐՈՒ ԽԱՄՐՈՒՄԻՆ, ԻՍԿ ԵՐԿՐՈՐԴ ԲԱԺԻՆԸ (ՏԵՍՆԵԼ ԵՐԿՈՒՇԱԲԹԻ ՕՐՈՒԱՆ ԹԻՒՈՎ) ԿԸ ՓՆՏՌԷ ՊԱՏԱՍԽԱՆԸ ՆՈՒԱԳԱԽՈՒՄԲԵՐՈՒ ԱՆՀՐԱԺԵՇՏՈՒԹԵԱՆ ՀԱՐՑՈՒՄԻՆ ԵՒ ԿԸ ԳՏՆԷ ՎԵՐԱԾԱՂԿՈՒՄԻ ՆՇԱՆՆԵՐ:

Մահապարտի մը պէս, որուն սպանութիւնը կէս կը մնայ, երբ կախաղանը չի գործեր, յայտնապէս սիմֆոնիք նուագախումբերը կը գոյատեւեն քմահաճոյքի եւ աղօթքի իբրեւ արդիւնք: Վերջին տարին փորձաքար մըն էր, յիշողութեան մէջ արձանագրուած ամէնէն վտանգաւոր տարին: Սակաւաթիւ են այն նուագախումբերը, որոնք ամառնային փառատօներու կը մասնակցին առանց մտահոգուելու, թէ անկէ անդին ի՛նչ կը սպասէ իրենց:

ՍԱՌԱԾ ՇՈՒԿԱՆԵՐ

Պահ մը ակնարկ մը նետենք ցարդ արձանագրուած 2011-ի պատկերին վրայ: Հոլանտայի նորակազմ կառավարութիւնը 8 ամիս առաջ յայտարարեց, թէ պիտի փակէր բոլոր ձայնասփիւռներու նուագախումբերը: Կը շարունակուի խօսուիլ այս մասին, եւ մօտ օրէն առաջարկը քուէարկութեան պիտի դրուի Հոլանտայի խորհրդարանին մէջ: Սակայն ասիկա երկիր մըն է, որ ժամանակին մշակոյթը կը քննարկէր հանդիսաւոր երկիւղածութեամբ, իսկ այժմ կը դիմէ Սառա Փալինի եւ Քանսասի կառավարիչին հռետորութեան. անոնք վերջերս ջնջած էին արուեստներու յատկացուած պետական բոլոր նպաստները: Մշակոյթը այլեւս սրբազան եւ անհպելի բան մը չէ: Քաղաքական գետնի վրայ կլիմայական փոփոխութիւնները հրահրած են հանրային ընդդիմութեան ալիք մը` ուղղուած արուեստներու կատարուած յատկացումներու:

Այլ երկիրներու մէջ, ինչպէս` Սպանիա եւ Փորթուգալ, սիմֆոնիք երաժշտութեան ծաղկումի շուկաները սառած են` տնտեսական վախերու պատճառով: Սեւիլիոյ սիմֆոնիք նուագախումբը ենթարկուած է պիւտճէական 40 առ հարիւրի կրճատումի եւ այժմ պետութեան կոչ կ՛ուղղէ դադրեցնելու Տանիէլ Պարընպոյմի «Իսթ-Ուեսթ Տիվան» ցուցական նուագախումբին կատարուած նիւթական յատկացումները: Շունը շուն կ՛ուտէ Սպանիոյ մէջ…:

Հարաւային Ամերիկայի մէջ Պուէնոս Այրեսի Թէաթրօ Քոլոնի նուագախումբերը անդամալուծուած են իրենց մեծաւորներուն կողմէ, եւ նուագողները աշխատավարձ չեն ստացած ամիսներէ ի վեր: Ռիոյի մէջ առեւտրական մարզին հովանաւորութեամբ գոյատեւող Պրազիլիական սիմֆոնիք նուագախումբը գործէ արձակած է իր երաժիշտներուն կէսը, որուն իբրեւ հետեւանք` պոյքոթի ենթարկուած է մեներգողներ Նելսըն Ֆրէյրիի եւ Քրիսթինա Օրթիզի կողմէ:

Միացեալ Նահանգներ կը պահեն աշխարհի շուրջ 500 սիմֆոնիք նուագախումբերուն կէսը: Տասնամեակներու պահպանողական քաղաքականութենէ ետք, ի վերջոյ պատուարները խորտակուեցան ձմրան: Հոնոլուլուի, Սիրաքիուսի, Պելվիուի նուագախումբերը լուծուեցան: Տիթրոյթի նուագախումբը դիմագրաւեց 6 ամսուան գործադուլ մը, մինչեւ որ երաժիշտները ի վերջոյ ընդունեցին 22 առ հարիւրի աշխատավարձի նուազում: Այնուհետեւ լաւագոյն երաժիշտները արդէն հեռացած են քաղաքէն: Լուըվիլի սիմֆոնիք նուագախումբը սնանկացումի մը առաջքը առաւ` վերածուելով սենեկային նուագախումբի: Քոլոմպոսի նուագախումբը (Օհայոյի մէջ) կէսի իջեցուցած է իր անդամներուն թիւը:

Ապա պայթում մը տեղի ունեցաւ մարտին: Ֆիլատելֆիոյ նուագախումբը, ամերիկեան առաջին նուագախումբը, որ աշխարհահռչակ դարձաւ 1920-ական տարիներուն, երբ Լէոփոլտ Սթոքովսքի կը ղեկավարէր զայն եւ Ռախմանինով իր գործերուն առաջին կատարումները կը մատուցէր անոր միջոցով, ինքզինք սնանկացած յայտարարեց` խուսափելու համար իր պարտատէրերուն հետապնդումներէն: Ֆիլատելֆիոյ նուագախումբը Պոսթընի, Շիքակոյի, Քլիվլենտի եւ Նիւ Եորքի սիմֆոնիք նուագախումբերուն հետ մէկն է Ամերիկայի մեծագոյն 5 նուագախումբերէն, որոնք յատկանշուած են իրենց հզօր նուագով եւ իրենց ստացած նիւթական լայն նպաստներով, որոնք արդիւնք են մէկ դարու վրայ երկարած աշխատանքի: Ժամանակին Ֆիլատելֆիոյ սիմֆոնիք նուագախումբին կատարումները կը նկատուէին երաժշտական կատարելութեան գագաթնակէտը, որ կը խորհրդանշէր, թէ երաժիշտներ ի՛նչ կրնային իրագործել ազատ ընկերութեան մը մէջ: Խմբավար Քլաուս Թենսթետ այս նուագախումբին հետ կատարած իր առաջին փորձին առիթով արտասուած էր, երբ երաժիշտներուն պատմած էր, թէ ինչպէ՛ս ժամանակին նացիական Գերմանիոյ մէջ իր հօր հետ կը սողոսկէր վերմակներուն տակ` լսելու համար Ֆիլատելֆիոյ արգիլուած նուագախումբին երաժշտութիւնը: Ֆիլատելֆիոյ նուագախումբը ամերիկեան նուագախումբերուն պարծանքն էր: Այժմ անոր պատասխանատուները կ՛ըսեն, թէ կարողութիւնը չունին վճարելու վարձքը Վերիզոն հոլի մէջ անոր պայծառ սրահին, ոչ ալ` նոր աղբիւրներով սնուցելու երաժիշտներու թոշակներու պիւտճէն: Բացի, եթէ մէկը քանի մը միլիոն տոլար յատկացնէ, «առասպելի կարգ անցած ֆիլատելֆիացիները» պիտի անհետանան: «Ի՞նչ պիտի ըլլայ Ֆիլատելֆիան առանց իր նուագախումբին», կ՛ողբան աւանդապահները: Հարցումը տեղին է, սակայն միակը չէ: Իրապաշտներ կը պահանջեն գիտնալ, թէ 6 միլիոն բնակչութեամբ քաղաք մը, որ կը դիմագրաւէ յետճարտարարուեստական ժամանակներու նահանջ մը, ի՞նչ կը շահի` պահելով երաժշտական հսկայական «վակոն» մը: Ո՞վ կարիքը ունի սիմֆոնիք նուագախումբի մը: Անոնք այս հարցումը կ՛ուղղեն աշխարհին:

ԸՆԿԵՐԱՅԻՆ ԿԱՐԻՔ

Բ. Աշխարհամարտէն ետք հանդիսատեսներ կը փութային լսելու Շոսթաքովիչի նման երաժիշտներու նոր յօրինումները:

Ոեւէ խորիմաց պատմաբան պիտի ըսէր, թէ տագնապը շատոնց սպասելի էր: Սիմֆոնիք նուագախումբերը 1830-ական տարիներուն եղափոխութիւն մը ապրած են` ապահովելու համար քաղաքաբնակ երաժիշտներու գոյատեւումի կարիքները, ինչպէս նաեւ գոհացնելու` հետզհետէ աճող միջին խաւին հաճելի ժամանցի պահանջները, հետեւաբար սկսած են նուագել թարմ եւ նոր երաժշտութիւն: Լայփցիկի, Վիեննայի, Փարիզի, Պոսթընի եւ Նիւ Եորքի նուագախումբերը գլխաւորած են ուղղութիւնը: Շուման, Պրամս եւ Տվորժաք յօրինած են երաժշտութիւնը: Պերլին իր անկախ նուագախումբը ունեցաւ 1882-ին, Ամսթերտամ` 1888-ին, Լոնտոն` 1904-ին, սակայն այս բոլորը պարզապէս գարնան ծիլեր էին` նախքան մեծ ծաղկումը:

Ա. Աշխարհամարտը ստեղծեց հանրային բուռն կարիքը երաժշտութեան պարգեւած հանգիստին, փորձառութիւն մը, որ ձայնասփիւռէն  եւ ձայնագրութեան գործիքներէն առաջ կարելի էր ապրիլ միայն համերգասրահի մը մէջ: Բ. Աշխարհամարտը կրկնապատկեց այս կարիքը. հանդիսատեսներ կը փութային լսելու Շոսթաքովիչի, Փրոքոֆիեւի, Սթրաւինսքիի եւ Վոան Ուլիըմզի նոր յօրինումները, այնպէս` ինչպէս պիտի փութային լսելու մարգարէութիւն մը: 1950-ին Լոնտոնի մէջ լիաժամ կը գործէին սիմֆոնիք 5 նուագախումբեր, Վիեննայի մէջ` 4, Պերլինի մէջ` 8:

Ներկայութիւնը կը խորտակէր ընկերային բոլոր պատուարները: Ճ. Պ. Փրիսթլիի 1930-ին հրատարակուած «Էյնճըլ փէյվմընթ» վէպին մէջ լոնտոնաբնակ գրագիր մը` միսթըր Սմիթ քմահաճոյքի իբրեւ արդիւնք` ինքզինք կը գտնէ Քուին՛զ հոլ համերգասրահին մէջ, ուր կը նուագուէր Պրամզի Առաջին համանուագը: Ժամանակ մը ետք միայն ան պիտի անդրադառնար անոր կարեւորութեան: Այս համանուագին մէջ Պրամզ շատ մելամաղձոտ, խորհրդածող եւ մրթմրթացող անձ մը կը թուէր ըլլալ. մէկը, որ մերթ ընդ մերթ ատակ էր արտայայտելու իր պոռթկումը կամ անկիւն մը քաշուելու եւ ինք իր անձին մեղքնալու:

Այս հակազդեցութեան մէջ յատկանշականը այն է, թէ ցած կամ միջին խաւի եւ տարրական ուսումի տէր անձ մը կ՛անդրադառնայ հզօր երաժշտութիւն մը իր սեփական ձեւով հասկնալու  կարողութեան: Երբ կը հնչէ համանուագին վերջաբանը` պայթեցնելու աստիճան ուռեցնելով միսթըր Սմիթի սիրտը, ան ձեւով մը վեր կը բարձրանայ իր ցաւերէն եւ կ՛օժտուի աւելի լաւ ապագայի մը յոյսով: Շնորհները բարելաւելու համանուագային երաժշտութեան այս պատկերացումը ընդհանրացած էր: Բրիտանիոյ առօրեայ կեանքը պատկերող «Մես օպզըրվէյշըն» վերնագիրով օրագիրներէն երկուքը գրի առնուած են սովորական անձերու կողմէ, որոնք կանոնաւոր կերպով համերգներու կ՛երթային 1940-ական տարիներու վերջերուն: Անգլիական քաղաքներու մէջ ընկերային սովորութիւն էր սիմֆոնիք նուագախումբերու համերգները լսելը եւ անոնց մէջ ապաստան գտնելը` հեռանալու համար յետպատերազմեան ժամանակներուն պարտադրած ժուժկալութեան այլապէս անխուսափելի տրտմութենէն: Ամերիկայի մէջ պատերազմէն վերադարձող զինուորները, որոնք համալսարանական ձրի կրթութիւն կը ստանային եւ կը վարէին փոքր քաղաքներու յատուկ կենցաղ մը, կը պահանջէին լսել այնպիսի համերգներ, զորս լսած էին արտասահմանի մէջ: Համերգասրահներու ձայնի սարքաւորումի ամէնէն հռչակաւոր մասնագէտը` Ռասըլ Ճոնսըն կ՛ըսէ, թէ առաջին անգամ նուագախումբ մը ունկնդրած է, երբ զինուորական տարազով կը ծառայէր Մանիլայի մէջ, եւ անմիջապէս անդրադարձած էր, թէ Ամերիկա վերադառնալէ ետք իր հօրը պէս աշխատաւոր մը պիտի չդառնար: Սիմֆոնիք նուագախումբի մը կատարումը ներշնչման աղբիւր էր յետպատերազմեան ժամանակները ապրող միլիոնաւոր անձերու համար:

Այսուհանդերձ, շուտով հանդիսատեսները սկսան շփոթ մը ապրիլ: Արդիապաշտութիւնը բարդացուց համերգներու ընկալումը, զանոնք դարձուց անմատչելի` «սովորական» ունկնդիրին համար եւ յաճախ անտանելի` անոնց ականջին: Ուեպըռնի, Քէյճի, Սթոքհաուսընի եւ Սթրաւինսքիի տարափին տակ միսթըր Սմիթ եւ անոր նմանները իրենք զիրենք ստորնացած զգացին եւ` անբաղձալի, մինչ նուագախումբեր սկսան դիմագրաւել հակասական պահանջներ, մէկ կողմէ վերանորոգելու իրենց յայտագիրները, միւս կողմէ չօտարացնելու հանդիսատեսը:

Եւրոպայի տարածքին պետական հետզհետէ աճող նիւթական զօրակցութիւնը վայելելով` նուագախումբեր կրնային որոշ փորձարկութիւններ կատարել եւ երբեմն նուագել կիսով դատարկ սրահներու մէջ: Լոնտոնի սիմֆոնիք նուագախումբին ստացած պետական տարեկան նպաստը 2000 սթերլին էր 1949-ին: Այժմ անիկա աւելի քան 2 միլիոն սթերլին է: Բազմաթիւ նուագախումբեր գեղարուեստական իրենց պարտաւորութիւնները յարմարեցուցին ընկերային պահանջներուն եւ մշակեցին հանդիսատեսներու վերնախաւ մը: Այսպէս, անոնք ստացան անսպասելի դեր մը` քաղաքային եւ ընկերային մտաւորական կեանքի մէջ: Այս ենթահողին վրայ անոնք աւելցուցին հանրային դաստիարակութեան եւ ընկերութեան հասողութեան տարրերը, ինչ որ հաճոյք պատճառեց քաղաքագէտներուն եւ զօրացուց նման նուագախումբերու գրաւչութիւնը առեւտրական մարզին մէջ:

ՆՈՐ ԱՇԽԱՏԵԼԱՁԵՒԻ ԿԱՐԻՔ

Պերլինի ֆիլհարմոնիք նուագախումբը 2011-ին կը ստանայ 15 միլիոն եւրօ` քաղաքին կողմէ տրամադրուած պետական նպաստէն, ինչ որ կը կազմէ անոր 34 միլիոն եւրոյի պիւտճէին շուրջ կէսը (ասիկա աւելի քան կրկնապատիկն է այն գումարին, զոր կը ստանան Լոնտոնի մէջ 4 նուագախումբեր): Այս նուագախումբը յաւելեալ 6 միլիոն եւրոյի նպաստ մը կը ստանայ Գերմանական դրամատունէն` կրթութեան եւ թուային (տիճիթըլ) ձեւով ունկնդիրներու հասողութեան ծրագիրներու համար: Անիկա նաեւ լաւապէս կ՛օգտագործէ համերգային շրջապտոյտներու եւ փառատօներու մասնակցութեան համար աննախընթաց վճարումներ պահանջելու կարելիութիւնները: Լոնտոնի մէջ նուագելը այնքան սուղ է, որ վերջերս երկու մրցակիցներ` Սաութ պենքն ու Պարպիքըն սենթըրը ստիպուեցան գործակցիլ` իրականացնելու համար համերգ մը: Մայիսին Պերլինի ֆիլհարմոնիք նուագախումբը յայտարարեց, թէ պիտի հրաժարէր Սալզպուրկի Զատկուան փառատօնին իր մասնակցութենէն, որովհետեւ աւելի մեծ վճարումով առաջարկ մը ստացած էր Պատեն-Պատենի փառատօնէն:

Այսպէս է կեանքը վերնախաւի առանձնաշնորհեալներուն համար: Աւելի վար, ուր ձայնագրութեան ընկերութիւններու եկամուտի աղբիւրները կործանած են, եւ ժողովրդագրական աննախատեսելի փոփոխութիւններ տեղի կ՛ունենան, նուագախումբեր իրենք զիրենք գտած են գոյապայքար մղելու վիճակին մէջ: Գերմանիոյ վերամիացումէն ետք երկիրը այս նահանջը շրջանցեց լաւ ձեւով, անձայն, անշշուկ սիմֆոնիք եւ սենեկային նուագախումբերուն թիւը 170-էն իջաւ 133-ի: 1992-ին Գերմանիոյ մէջ, երաժշտական համոյթներու մաս կը կազմէին 12,159 երաժիշտներ, իսկ 2010-ին անոնց թիւը իջած էր 9992-ի: Հոլանտայի մէջ հրահրուած աղմուկէն կարելի եղած էր խուսափիլ համաձայնաբար:

Հոլիվուտ հետաքրքրութեամբ կը դիտէ եւ կ՛ունկնդրէ 30 տարեկան Կուսթաւօ Տուտամըլի արտայայտիչ եւ կրքոտ կատարումները:

Բրիտանիոյ մէջ սենեկային մէկ նուագախումբ հասած է փակուելու սեմին: Այսուհանդերձ, հակառակ բոլոր նախատեսութիւններուն, հանդիսատեսներուն թիւը բարձրացած է տնտեսական անկումի վերջին երկու տարիներուն եւ երբեմն նոյնիսկ` ճիւղաւորուած: Լանկ Լանկի, Կուսթաւօ Տուտամըլի եւ ամերիկացի յօրինող Նիքօ Մուլիի նման երիտասարդ եւ գրաւիչ արուեստագէտներ յայտնապէս տարբեր հանդիսատեսներ կը ներգրաւեն դէպի համերգի աւանդական վայրեր` զգալի դարձնելով սերունդներու վերանորոգութեան զգայացունց երեւոյթ մը: Սակայն պատկերը տարբեր է Ամերիկայի մէջ: Տեպորա Պորտա, որ Կուսթաւօ Տուտամըլը 26 տարեկանին նշանակած է ղեկավար Լոս Անճելըսի ֆիլհարմոնիք նուագախումբին, անցեալ ամառ արդէն կը յայտնէր իր նախատեսութիւնը, թէ փուլ պիտի գային Ամերիկայի առաջնակարգ 5 մեծ նուագախումբերը: Անոր կարծիքով, այս նուագախումբերը շատ ամուր կերպով կառչած էին իրենց աշխատելաձեւին: Տուտամըլ օժտուած է սպանախօս թաղամասերուն բնորոշ յատկանիշներով եւ յաճախ կ՛ոստոստէ անոր նուագը: Հոլիվուտ հետաքրքրութեամբ կը դիտէ եւ կ՛ունկնդրէ զայն:

Ամերիկեան այլ նուագախումբեր կը պայքարին երկար ժամանակէ ի վեր ճահճացած աւանդներով: 1970-ական տարիներուն ամերիկեան նուագախումբերը կորսնցուցած են 30-ական տարիքի իրենց հանդիսատեսները, որոնք ներգրաւուած են դէպի անսանձ ռոք երաժշտութիւնը. արուեստ մը, որ կը մերժէ ծերանալ: Հանդիսատեսներ, որոնք իրենց միջին տարիքին Ռոլինկ Սթոնզէն պիտի անցնէին սիմֆոնիք երաժշտութեան աշխարհ, կառչած մնացին Միլի ճակըրի համերգային շրջապտոյտներուն: Սիմֆոնիք նուագախումբը կորսնցուց Կեդրոնական Ամերիկայի իր հանդիսատեսը:

Մեծապէս կախեալ ըլլալով տեղացի նուիրատուներէ, որոնց տարիքը ինքնին կը յառաջանար, սիմֆոնիք նուագախումբեր շարունակեցին նուագել Պրամզ, Շուման եւ Տվորժաք: Այլ խօսքով` հեռաւոր անցեալի երաժշտութիւն, շեշտելով իրենց տարեց դիմագիծը: Իրենց պաշտօնները կորսնցնելու վախով համակուած` երաժիշտներ իբրեւ վահան որդեգրեցին միութիւն մը, որ Ամերիկայի առաջնակարգ 5 նուագախումբերուն մէջ իրենց կ՛ապահովէր շաբաթը 20 ժամ աշխատանքի փոխարէն` տարեկան 100 հազար տոլարի վճարում: Այս գումարը արդէն անկարելի էր վճարել, երբ փուլ եկան տնտեսական շուկաները: Այնուհետեւ կեցուածքները կարծրացած են եւ հասած` բախումի աստիճանին: Միայն ամերիկեան նուագախումբերուն մէջ կարելի է լսել պատասխանատուներուն տրուած «վարչութիւն» որակումը, կարծէք անոնք ըլլան բնական թշնամին:

Դարմանը հազուագիւտ է եւ մեծ մասամբ` չփորձուած: Քլիվլենտի սիմֆոնիք նուագախումբի ղեկավար Կերի Հանսըն, զգալով ընկճուած քաղաքին մէջ տիրող տնտեսական անկումը, կիսաժամ սկսած է ղեկավարել Մայամիի նուագախումբը: Նիւ Եորքի ֆիլհարմոնիք նուագախումբի ղեկավար Զարին Մեհթա իբրեւ երաժշտական ղեկավար նշանակած է Ալան Կիլպըրթը, որ թէեւ աւելի թեթեւ երաժշտութեամբ  փայլած է նախապէս, սակայն այժմ Մեսիանը լսելի կը դարձնէ Մանհաթընի հանդիսատեսներուն եւ ֆինլանտացի Մանուս Լինտպերկը հրաւիրած է իբրեւ մնայուն յօրինող երաժիշտ: Շիքակոյի սիմֆոնիք նուագախումբի ընդհանուր տնօրէն Տեպորա Ռաթըր ամերիկեան մրցակցութեան մէջ անգամ մը եւս ներգրաւած է փայլուն խմբավար Ռիքարտօ Մութին: Պոսթընի նուագախումբին ղեկավարը` Մարք Վոլփ կը փորձէ յաղթահարել խմբավար եւ դաշնակահար Ճէյմս Լըվինի յանկարծակի կորուստը, մինչ Ֆիլատելֆիոյ նուագախումբը ֆրանսացի-քանատացի Եանիք Նիզիթ-Սեկանը հրաւիրած է` իբրեւ իր յաջորդ երաժշտական ղեկավարի, եթէ երբեք կարենայ յաջողութեամբ դուրս գալ իր սնանկութիւնը հետապնդող դատական ատեաններէն:

Պատրաստեց՝ Լ. ԿԻՒԼՈՅԵԱՆ – ՍՐԱՊԵԱՆ

 

Share this Article
CATEGORIES