ՆԱՄԱԿԱՆԻ

Կապի Մանուկեան շարքային արուեստասէր եւ կամ հաւաքորդ մը չէ, այլ ունի արուեստագէտի խառնուածք, իւրայատուկ ճաշակ եւ յաճախ քաջալերած է նաեւ օժտուած արուեստագէտները: Ան ստորեւ տրուած նամակին մէջ կը մատնանշէ երեւոյթ մը, որ ներշնչման եւ կամ փոխազդեցութիւններու հարց չէ, այլ ոճային կերպարներու, գոյներու եւ առհասարակ յօրինումներու նմանութիւնները այնքան բացայայտ են ու յստակ, կարծէք թէ նոյն հեղինակը երփնագրած է ատոնք: Պէտք է նկատի առնենք նաեւ, որ «թիւրիմացութեան» մը հետեւանք կրնայ ըլլալ այս երեւոյթը: Բոլոր պարագաներուն, մենք եւս մեր հերթին եզրակացութիւնը կը վստահինք ընթերցողին դատողութեան:

 

Յարգելի խմբագրութիւն «Ազդակ» օրաթերթի

Տիգրան Պետրոսեան, «Տօն», 2009

Մանկութենէս նկարչութիւնը սիրած եմ եւ երիտասարդ տարիքէս սկսած եմ արուեստի գործեր հաւաքել, որուն համար ոչ միայն չեմ զղջար, այլ, ընդհակառա՛կը, շատ գոհ եմ եւ ուրիշներու ալ նոյնը պիտի թելադրէի: Սակայն խոստովանիմ, որ արուեստի գործ հաւաքելը եւս իր խոչընդոտներն ու անպատեհութիւնները ունի, եւ ես բազմիցս դժուարութիւններու կը հանդիպիմ: Դիւրին ալ չէ ընտրել որակաւոր արուեստի գործեր, որոնք թէ՛ գեղեցիկ ըլլան, տանդ մէջ վայելես, եւ թէ՛ ապագային արժեւորուին: Ինչպէս բոլոր արուեստի գործ հաւաքողները` ես եւս երբեմն սխալներ գործած եմ, յատկապէս երբ նկատի ունենանք, որ ընդօրինակութինը  բաւական  զարգացած ու տարածուած է այսօր, եւ` ոչ միայն Լիբանանի ու Հայաստանի մէջ, այլ` առհասարակ աշխարհի մէջ:

Սակայն գրելուս դրդապատճառը  այսօր այս չէ, այլ` այն երեւոյթները, որոնց մասին, չես գիտեր, խօսիս թէ ոչ:

Վ. Աֆանեսովի գործը

Տարիներ առաջ ես գնած էի հինգ նկարներ, որոնց հեղինակը Վ. Աֆանեսով: Յանկարծ, շաբաթներ առաջ կը հանդիպիմ գրեթէ նոյն ոճին, նոյն կերպարներուն եւ նոյն մթնոլորտը ունեցող ԵՈՒՆԵՍՔՕ-ի պալատին մէջ ցուցադրուած այլ նկարներու, որոնց տակ գրուած է Տիգրան Պետրոսեան: Ստուգումներէ ի յայտ կու գայ, որ 2009-ին Հայաստանի Հանրապետութեան մշակոյթի նախարարութեան կազմակերպած մէկ պատկերագիրքին` «Ծնունդդ շնորհաւոր, Երեւան»ին մէջ, այլ գեղանկարներու կարգին, տպուած է նաեւ նմանօրինակ նկար մը, որուն հեղինակն է Տիգրան Գագիկի Պետրոսեան:

Փաստօրէն իմ տրամադրութեանս տակ եղած հինգ նկարները, որոնց հեղինակն է Վ. Աֆանեսով, ձեռք բերած եմ համեմատաբար շատ աժան գիներով, եւ` նախքան մշակոյթի նախարարութեան կազմակերպած ցուցահանդէսը:  Չեմ հասկնար` իմ տրամադրութեանս տակ եղածները ի՞նչ կապ ունին:

Նմանութիւնը այնքան յստակ է, որ կարծէք նոյն հեղինակը իրագործած է զանոնք: Յստակ է, որ մէկը միւսէն առած է: Կա՛մ ուքրանացին հայէն եւ կա՛մ ալ հայը ուքրանացիէն: Տրուած ըլլալով, որ նկարներուն մէջ հայկական մշակոյթի հետքեր գրեթէ կը բացակային, հաւանական է, որ հայը ուքրանացիէն օգտուած է: Երկու պարագային ալ երեւոյթը բացայայտ է եւ տհաճ:

Սակայն բոլոր պարագաներուն մենք չենք ուզեր եզրակացնել, այլ  իւրաքանչիւրէն պատկեր  կը ղրկենք ձեզի` արտատպելու համար, թող ընթերցողը ինք կողմնորոշուի:

Յարգանքներով`
ԿԱՊԻ ՄԱՆՈՒԿԵԱՆ

Share this Article
CATEGORIES